מבקר המועצה
מבקר המועצה
מבקר המועצה פועל מתוקף פקודת המועצות המקומיות, הקובעת את תפקידיו ודרכי עבודתו. להלן עיקר תפקידיו:
- 1לבדוק אם פעולות המועצה והמתנ"ס נעשו כדין בידי המוסמך לעשותם תוך שמירה על טוהר המידות ועקרונות היעילות והחיסכון.
- 2לבדוק אם ההחלטות והוראות הנוהל של המועצה מבטיחות קיום הוראות כל דין.
- 3לבדוק את ניהול נכסי המועצה , את הנהלת החשבונות של המועצה ואת דרכי החזקת כספי המועצה והחזקת רכושה וששמירתם מניחות את הדעת.
- 4לבדוק אם תוקנו הליקויים שעליהם הצביע המבקר או מבקר המדינה או מבקר הממונה על ידי משרד הפנים.
- 5המבקר קובע את תכנית עבודתו השנתית, את נושאי הביקורת והיקפה על פי שיקול דעתו, על פי דרישת ראש המועצה לבקר עניין פלוני, ועל פי דרישת הועדה לענייני ביקורת ובלבד שמספר הנושאים שהועלו על ידי הועדה לא יעלה על שני נושאים בשנת הביקורת.
- 6אחת לשנה יגיש המבקר דוח על ממצאי הביקורת. הדוח יובא לדיון בוועדה לענייני ביקורת ולדיון מיוחד במליאת המועצה, לאחר שניתנה זכות התגובה למבוקרים והמבקר התייחס בדוח לתגובתם אם וכאשר התקבלו. הדוח מתפרסם בציבור ובכך מקבל הציבור מידע על פעולותיה וממצאיה של הביקורת בגופים המבוקרים
כל אדם רשאי להגיש תלונה לממונה על תלונות הציבור בכל הקשור לרשות המקומית, על התאגיד העירוני, ( המתנ"ס), על עובד, על נושא משרה או על ממלא תפקיד בהם. הגשת התלונה תעשה רק לאחר שהמתלונן/ת פנה/פנתה לבעלי התפקידים הרלוונטיים במועצה. במידה והפונה לא נענה/נענתה או שהטיפול אינו עונה לשביעות רצונו/רצונה, הוא/היא רשאי/ת לפנות לממונה על תלונות הציבור.
* התלונה צריכה להיות בעניין הנוגע במילוי תפקידיו של הנילון.
* המעשה פוגע במתלונן/ת עצמו/עצמה או מונע ממנו/ממנה טובת הנאה.
* המעשה נעשה בניגוד לחוק או שנעשה בלא סמכות חוקית או בניגוד למנהל תקין או אי צדק בולט.
- 1התלונה היא בעניין התלוי ועומד בבית משפט או בבית דין או שבית המשפט או בית דין הכריע בו לגופו.
- 2תלונה שהממונה על תלונות הציבור סבור שהיא קנטרנית או טורדנית. 3. תלונה על פעולה שיפוטית או מעין שיפוטית
- 3תלונה של עובד בעניין הנוגע לשירותו כעובד ואולם יהיה בירור על מעשה החורג מהוראות חוק, תקנות, הסכם קיבוצי או מהסדרים כלליים שנקבעו בדין.
- 4לונה בעניין שלגביו הוגשה כבר תלונה למבקר המדינה בתפקידו כנציב תלונות הציבור. לפי חוק מבקר המדינה, התשי"ח – 1958
- 1תלונה בעניין שניתנה בו החלטה שעליה אפשר, או היה אפשר, להגיש על פי דין השגה, ערר או ערעור והוא אינו מסוג העניינים שסעיף קטן 1 לעיל דן בהם
- 2תלונה שהוגשה לאחר שעברה שנה מיום המעשה שעליו נסבה התלונה או מיום שהמעשה נודע למתלונן/ת , לפי המאוחר יותר
- 1הממונה על תלונות הציבור רשאי לברר את התלונה בכל דרך שיראה לנכון והוא אינו קשור להוראה שבסדר דין או דיני ראיות
- 2הממונה על תלונות הציבור יביא את התלונה לידי הנילון ואם היה עובד, נושא משרה או ממלא תפקיד כאמור לעיל, גם לידיעת הממונה עליו, ייתן להם הזדמנות נאותה להשיב עליה והוא רשאי לדרוש מהם כי ישבו על התלונה בתוך תקופה שיקבע בדרישתו
- 3בירור התלונה יסתיים לכל המאוחר עד תום שנה מיום שהוגשה
- 1תלונה תוגש בעל פה או בכתב
- 2לשם הגשת תלונה בכתב, יש למלא את טופס בקשת התלונה לממונה תלונות ציבור הנמצא באתר המועצה, למלא את טופס הבקשה ולפעול לפיו.