נוהל החלפת כלי אצירה

מובא בזה להלן נוהל החלפת כלי אצירה (מכלי אשפה לפסולת ביתית), כדלקמן.

בהתאם להוראות חוק העזר (שמירת הסדר והניקיון), תשנ”ה-1995, האחריות להתקנת מכלי אשפה חלה על התשב ו/או בעל הנכס (סעיף 18(א) קובע, כי – בעל נכס, למעט בעל מכלאה או מפעל, חייב להתקין כלי אשפה במספר, באופן ובמקומות שיקבע המפקח, ובהתאם להוראותיו, לתקנם או להחליפם באחרים בהתאם לדרישת המפקח ובזמן שיקבע, ולהחזיקם במצב נקי”).

עם זאת, הואיל והמועצה רוכשת כלי אצירה וכן חלקי חילוף שלהם באופן מרוכז, הוחלט כי יחולו ההוראות שלהלן ביחס לרכישת מכלים ו/או החלפתם.

  1. תושב שכלי אצירה שברשותו נפגע – רשאי לבחור לקבל את כלי האצירה הנ”ל במחיר עלות  (לרבות שכלול של מחיר החלפים הנרכשים ע”י המועצה) של 307 ₪; 
  2. לחילופין רשאי התושב, לפי בחירתו, לרכוש בעצמו מספק מורשה כלי אצירה מתאים ותקני ולהודיע על כך למחלקת התברואה של המועצה.

כן מובא לידיעת התושבים, כי במקרה של גרימת נזק למיכל אצירה, כל מקרה ייבחן לגופו:

  • ככל שכלי האצירה ניזוק כתוצאה פעולה של נציגי המועצה, ולמשל שבר כתוצאה מנפילה של כלי האצירה מגובה בעת פינוי האשפה ע”י עובדי המועצה, אזי יקבל התושב כלי אצירה חלופי ללא תשלום למועצה.
  • ככל שכלי האצירה ניזוק כתוצאה מסיבות אחרות, שאינן קשורות לעובדי המועצה, ולמשל עקב שימוש לא נכון, נזק שנגרם ע”י צד ג’ או בלאי וכד’, אזי יוכל התושב לקבל כלי אצירה חילופי בתמורה לתשלום כנזכר לעיל, או לרכוש כלי אצירה תקני חדש בעצמו תוך מתן הודעה על כך למח’ התברואה של המועצה.

מובהר, כי נוהל זה אינו גורע מהוראות חוק העזר.